ПОВНОКОЛЬОРОВИЙ ДРУК НА СКЛІ

11-28-2020

Незважаючи на різноманіття і повсюдне поширення різних креативних технологій для створення найнеймовірніших рішень, скло по’прежнему залишається одним з улюблених матеріалів дизайнерів. Такі властивості, як прозорість, ефемерна легкість, искристость в променях сонця, роблять його дуже привабливим засобом для декорування та реклами. Звичайно ж, для цих цілей його активно застосовують в поєднанні зі спеціальними матеріалами і технологіями обробки, але створення повнокольорових зображень, і вже тим більше зі збереженням прозорості основи – випадок нечастий, тому кожен з них вигідним чином виділяється в навколишньому просторі і привертає увагу своєю ексклюзивністю. Спочатку хочу порекомендувати замовити  Уф друк на склі у Львові за кращою ціною.


Основні обмеження застосування скла безпосередньо пов’язані з його властивостями і фізичними параметрами. З одного боку, це стійкий до впливу різних атмосферних факторів і агресивних середовищ матеріал, з іншого – його крихкість і щільність роблять роботу з ним дуже складною і накладають певні обмеження на застосовувані друковані технології. Як зазначила головний технолог компанії LBL Print Олена Шевлягіна, в її компанії для нанесення зображень на скло пропонується використовувати прямий друк УФ-отверждаются чорнилом. Це дозволяє відмовитися від застосування трафаретів, термопереносу з іншого матеріалу, уникнути проблеми виникнення повітряних бульбашок, що утворюються при накатці плівки на тверду поверхню. Крім того, зображення, отримані таким способом,

Однак практично кожна з комнанії, що друкують на склі них працює на відмінному від своїх колег-конкурентів обладнанні, що, особливо при друку на склі, є вагомим фактором, так як кожне обладнання має свої технологічні особливості, використовуються чорнило від різних виробників. Більшість подібних машин друкує УФ-отверждаются чорнилом, що утворюють на поверхні матеріалу, що запечатується носія полімерне покриття (сольвентні чорнило закріплюються шляхом часткового проникнення в матеріал, що не досяжною щодо скла). Причому властивості застосовуваних фарб різних виробників різняться. При друку на склі рекомендується здійснити попередню підготовку поверхні спеціальними складами (праймерами), що згодом забезпечить тривалу стійкість зображення. В якості додаткової обробки може бути запропоновано лакування.

Але навіть з урахуванням захисту зображення гарантувати якість друку на такому складному матеріалі, як силікатне скло, ніхто не зможе. Тому, перш ніж братися за подібний проект, необхідно зробити тестові відбитки на тому склі, яке планується пустити в тираж, і переконатися в задовільному для замовника як. До того ж, при роботі зі склом випадковий шлюб під час друку можна виправити без заміни дорогого матеріалу: за допомогою спеціальних розчинів друкований шар зі скла знімається легше, ніж з поверхні інших основ. Варто також відзначити, що незважаючи на схожість фізичних параметрів скляних і дзеркальних поверхонь далеко не кожна компанія візьметься друкувати на дзеркалі.

Необхідно враховувати і той факт, що для принтерів існують обмеження за розміром і вагою скляного носія, а для створення ефектних вуличних композицій потрібні скла максимально великого розміру, щоб уникнути стиків зображення. Скло для таких завдань, природно, не може бути тонким (мінімальна необхідна товщина – 5 мм, а в разі загартованого скла – 10 мм). Таким чином, носій розміром 1 х 2 м стає критичним по вазі для застосування практично на будь-якому друкованому обладнанні (індивідуальні вагові обмеження завжди вказуються в технічній документації на пристрій). Також будуть потрібні додаткові людські ресурси для здійснення необхідних маніпуляцій в рамках друкованого процесу і в подальшому при транспортуванні.

У скла є ще одна властивість, яке в поєднанні з низькою адгезією фарб фактично виключає можливість застосування прямого друку на склі для вуличних конструкцій. Це істотно різні за значенням коефіцієнти лінійного теплового розширення скла і фарб, а температурні коливання і сезонні перепади неминуче будуть впливати на об’єкт зовнішньої реклами. У зв’язку з цим надруковане на склі зображення не може довго використовуватися на вулиці навіть із захисним покриттям. Прямий друк на склі – дороге задоволення, в тому числі з-за всіх ризиків і труднощів роботи з цим матеріалом, тому термін служби – вкрай важливий параметр. Основний обсяг замовлень на прямий друк на склі та дзеркалі в її компанії доводиться на інтер’єрний сегмент – оформлення житлових і громадських приміщень, причому попит на використання прямої УФ-друку постійно зростає. Однак роль УФ-друку в створенні повнокольорових зображень на склі для вуличного використання значна. Ряд виробничих компаній застосовує цю технологію для друку на прозорій плівці, що самоклеїться, яку згодом завдають на тильну сторону скла. В цьому випадку друк здійснюється в дзеркальному відображенні. Ряд виробничих компаній застосовує цю технологію для друку на прозорій плівці, що самоклеїться, яку згодом завдають на тильну сторону скла. В цьому випадку друк здійснюється в дзеркальному відображенні. Ряд виробничих компаній застосовує цю технологію для друку на прозорій плівці, що самоклеїться, яку згодом завдають на тильну сторону скла. В цьому випадку друк здійснюється в дзеркальному відображенні.

Прозорість матеріалу – ще одна властивість, яке впливає на якість друку. Більшість присутніх на ринку принтерів друкує в колірній моделі CMYK, яка орієнтована на друк по білим і світлим непрозорим основам. Тому зображення на склі повинні бути створені переважно з використанням насичених кольорів, і печатка повинна здійснюватися в кілька проходів і з більшою щодо білих носіїв заливкою кольору. При цьому все одно на просвіт отримані зображення швидше за все будуть виглядати як вітражі. Найчастіше декоративні елементи зі скла розміщуються не в відкритому просторі, і якщо в якості фону виступають світлі поверхні, наприклад, біла стіна в залі кафе, зображення на склі набуває насичені і яскраві фарби.

Відсутність білого кольору на перший погляд легко компенсується печаткою зображення на склі в дзеркальному відображенні і потім ламінуванням друкованого шару білому непрозорому або транслюцентного плівкою. Таким чином вирішується і питання захисту зображення від механічного впливу. Але при цьому способі висока ймовірність виникнення мікроскопічних дефектів через потрапляння під плівку пилу або дрібного сміття. Досвід показує: як би ви акуратно не працювали, в разі ламінації буде помітна будь-яка порошинка (і навіть відбитки пальців!), А це особливо неприпустимо при роботі скла на просвіт.


Закономірним рішенням для друку на будь-якому прозорому матеріалі є застосування додаткової до стандартній палітрі білої фарби. Наприклад, у випадку з прозорими або напівпрозорими матеріалами білий колір може не тільки служити підкладкою, але і заповнювати безбарвні фрагменти. Також білий колір може застосовуватися в якості покриває шару на частини зображення, що дозволяє домагатися унікальних ефектів (хмари на небі, слід від літака і т. Д.). Певним проривом у підвищенні стійкості зображення на склі можна вважати застосування піскоструминної обробки матеріалу. Після такої процедури УФ-фарба стійко закріплюється на що стала більш шорсткою поверхні скла, а ефект матовості заповнює відсутність білого кольору, забезпечуючи більш точну передачу кольору.

В якості ще одного методу захисту надрукованого на склі зображення може служити технологія, схожа з технологією створення триплекса, коли над зображенням особливим способом закріплюється друге скло. Таким чином забезпечується повний захист від будь-яких механічних, хімічних і атмосферних впливів. Нагадаємо, що для оформлення нового приміщення бібліотеки МДУ ім. М. В. Ломоносова було створено зображення більше 80 кв. м, що складається з 42 скляних частин, кожна з яких була розміром 1 х 2 м. Цей випадок виявився непоодиноким: ця технологія використовується для створення скляної плитки. Ще один наочний приклад того, як цей матеріал сприяє народженню нових ідей, підштовхує до творчості і відкриває нові бізнес-сегменти …